Vynalézaví sedmáci v hodinách AJ
Čtvrtá lekce v 7. ročníku je co do obsahu spojena s vynalézáním a co do gramatiky s budoucím časem. Obě činnosti se skloubily v jednom projektu, na jehož vypracování měli žáci 14 dní.
Zadání znělo: vymyslete vychytávku, která možná jednou změní svět (nebo nás alespoň v hodinách anglického jazyka pobaví).
A výsledek? Žáci předvedli v hodině tablety na změnu denního outfitu; prototyp vozidla, které bude v budoucnu zavlažovat záhony a šetřit tak naše svaly; brýle, které pomohou lidem v depresi od utírání přebytečných slz; magickou kostku vybavenou například i létajícím kobercem; pero, jež píše samo; tablet a scanner v jednom pro usnadnění přepisování školních zápisů; robota NELI, který pomůže při učení; nekonečnou sušenku nebo boty, které na bázi tryskového pohonu pomohou těm, kteří zaspali do školy.
Zpracování takového projektu vyžaduje nejen nápaditost, ale také znalost gramatiky a specifické slovní zásoby. Mí žáci mě nepřestávají mile překvapovat obojím.